Ce message a été posté dans le forum anglais.
Waarschijnlijk een gewoon ‘willemientje’, dat verzilverd is om vermaakt te worden tot manchetknoop.
Waarde is gering. Verzilveren voegt geen extra waarde toe, integendeel, voor verzamelaars is dit gewoon een ‘beschadiging’. Leuk om te hebben, maar zonder waarde.
Er bestaat wel een massief zilveren proefslag, maar de kans dat je die hebt is verwaarloosbaar.
https://www.ngccoin.com/price-guide/world/netherlands-cent-km-p22-1948-cuid-1083393-duid-1431284
ArnoV
Verzilveren voegt geen extra waarde toe, integendeel, voor verzamelaars is dit gewoon een ‘beschadiging’. Leuk om te hebben, maar zonder waarde.
It's worse than that. By altering a coin it looses his legal tender status, in other words technically it's no longer a coin.
Turning it into a cufflink is a possibilty but the change is higher it's a result of one of the typical experiments in the chemistry lab in schools, silverplating coins. Or it's a part of a broken set with silverplated coins, which some companies make/made.
Waar ken ik er me nare toe wand warom zal je een 1 cent wilen verzilveren ik ben zelf net begonnen met munte gekregen van mijn overledene opa
Wat Essor Prof ook al zei: soms doen ze op school chemische experimenten, en dan is een cent fijn goedkoop materiaal.
En er is heus een markt voor manchetknopen van oude centen en dubbeltjes.
In sommige culturen is er een traditie om pasgetrouwden gouden munten mee te geven. Dat is nu natuurlijk niet meer te doen, dus dan vergulden ze een paar gewone muntjes en geven ze die. Vergulden bij een juwelier is niet duur. Maar bij verzilveren of vergulden wordt zo weinig zilver of goud gebruikt dat de munt er niet meer waard van wordt.
Deze zilverkleurige cent uit de verzameling van je opa moet je maar zien als een ‘gekkigheidje’. Wel leuk, maar geen waarde.
Er zitten vast bijzonderdere munten bij.
ron78
Waar ken ik er me nare toe wand warom zal je een 1 cent wilen verzilveren ik ben zelf net begonnen met munte gekregen van mijn overledene opa
Een goede raad. We hebben hier op het forum nu een automatische vertaler zodat je je eigen taal kan schrijven als je het engels (of het frans) niet machtig bent. Maar dan mag je wel geen dialect gebruiken en ook schrijffouten worden heel belangrijk. Nederlandstaligen begrijpen wel wat je geschreven hebt maar van de anderstaligen gaan de meesten niet wijzer worden na de vertaling, toch zeker niet van het eerste stuk. Vertaalprogramma's weten geen blijf met dialect en een schrijffout in je eigen taal is normaal gezien geen probleem, maar na de vertaling is het een heel andere zaak. Voorbeeld: als je wand gebruikt in de plaats van want snappen wij ook wel dat je het niet over een muur hebt maar een vertaalprogramma vertaalt heel veel letterlijk dus die gaat dat wel vertalen als muur en de uiteindelijke vertaling raakt dan kant noch wal. Je kan dus veel meer mensen bereiken als ze kunnen verstaan wat je zegt/vraagt.
Je kan je verzilverde cent verkopen en een cursus Nederlands voor beginners gaan doen…😜
» Charte d'utilisation du forum
Le fuseau horaire utilisé est UTC+2:00.
L'heure actuelle est 22h32.